article image

Isetehtud müsli- täpselt nii tervislik kui soovid!

26-12-2016   OM Kokaraamat
facebook

Igal pühapäeval on aeg valmis teha järgmise nädala müslivaru hommikul kooli ja lasteaeda kiirustavatele lastele. Isetehtud müsli annab võimaluse seda täpselt nendest koostisosadest ja täpselt nii tervislikult valmistada, kui perenaine soovib. Miks ei tasu osta müslit poest? Sest tervislikud müslid on väga kallid ning olgem ausad, 95% hommikusöökihelvestest ja müslidest ei kannata kriitikat. Müsli valmistamine kodus on imelihtne ja võtab ca 20 minutit. 

Tervisliku ja maitsva müsli tegemiseks läheb vaja:

*1 klaas kaerahelbeid

*1 klaas erinevaid pähkleid ja seemneid- minu valikusse kuulusid linaseemned, hakitud India pähklid, hakitud sarapuupähklid, mandlilaastud, päevalilleseemned, kõrvitsaseemned ja makadaamia pähklid.

* hakkisin sisse ka 6 kuivatatud aprikoosi, aga lisada võib ka näiteks rosinaid, datlitükke, jõhvikaid või muid oma lemmikmarju või -puuvilju ( PS! Ahjus röstides kipuvad need kõvaks minema, kui tahad säilitada hea maitse, siis prae need pannil läbi, aga ära ahju pane)

*  praadimiseks 2 dessertlusikatäit kookosõli või -rasva

* soovi korral võid teha magusamaks lisades 1 spl mett või agave siirupit

* tervislikku lisaväärtust annavad ka erinevad maitseained, võid lisada 1tl kaneeli, 1tl kardemoni ja julgematele 1tl kurkumit, tśillit või ingverit.

Aseta komponendid pannile ja prae ca 5 minutit läbi, nii et kõik osad saaks kergelt kookosõlist puudutatud. Seejärel laota müsli pannile ja rösti ahjus ca 8-10  minutit 180c käes. Kui pann on väiksem või müsli kogus on suurem, siis liiguta aeg-ajalt müslit pannil, et see saaks igalt poolt võrdselt küpseks. Võta pann ahjust ja lase jahtuda ning seejärel vala krõbedaks jahtunud müsli säilituspurki. 

Naudi piima või maitsestamata jogurtiga, lisa värskeid puuvilju või kasuta müslisegu lahedate topsimagustoitude tegemiseks.

 

Head maiustamist!