article image

Kolm toidulisandit, mida meie kliimas tuleks tarbida

08-08-2015   OM Uudised
facebook

Teadlased on välja toonud kolm kõige olulisemat toidulisandit, mida inimorganism vajab. Seda eelkõige jahedamas kliimas elades. "Kui inimene sööb mitmekülgselt, vajab ta vaid paari toidulisandit, et tagada hea tervis ja hoida eemale haigused," ütleb Yale 'i meditsiinidoktor David Katz. " Kõige olulisem on süüa mitmekülgset taimetoitu ning eelistada võimalikult vähe töödeldud toitu. Teaduslikele tulemustele ja minu isiklikule kogemusele baseeruvalt soovitan ma  peaaegu igaühele kolme toidulisandit - D vitamiini, Omega-3 rasvhappeid ja kaltsiumi."

 

D-vitamiini puudus on väga laialt levinud, kuna meie kliimas pole piisavalt päikeseenergiat ning isegi kui päikest on piisavalt, veedavad inimesed liiga palju aega toas. D-vitamiini puudus põhjustab paljusid tervisehädasid, vanemas eas mõjutab see muuhulgas ka vererõhku, südamehaigusi ja insulti. Samuti seostatakse D-vitamiini puudusega luuhõrenemist, kõrgemat vähiriski, immuunsuse probleeme, diabeeti ja Alzheimeri tõbe. Kuna D-vitamiini on piisavad koguse keeruline toidu kaudu saada toidu kaudu, siis tuleks seda saada päikesekiirgusest, aga sel viisil, et see ei ärritaks ega ei kahjustaks nahka. Kuna see on piisavalt keeruline viis D-vitamiini saada, siis on kõige lihtsam võtta toidulisandeid.

Soovitus: vajalik toidulisandi kogus D-vitamiini on 5 tilka päevas. 

Kuigi me sööme palju kaltsiumirikkaid tooteid, eriti piimatooteid, siis pole see enamus inimeste toitumiskava vaadates siiski piisav. "Põhjust tuleb otsida tänapäeva toitumisharjumustes ja moodsates dieetides, mis valdavalt on happelised ja vähendavad vajalikku mineraalide taset kehas," väidab toitumisspetsialist J.J. Virgin. Ta ütleb, et lisaks luude-kontide tugevusele toetab kaltsium olulisel määral ka meie närvisüsteemi. Kaltsiumi leidub rohkelt piimatoodetes, rohelistes köögiviljades ja lõhes.

Soovitus: võta täiendavalt 500mg kaltsiumi toidulisandit päevas

Omega 3 rasvhapped vähendavad südamehaiguste ja vähiriski ning on vajalikud naha tervisele ja kaunile välimusele. Uuringud näitavad, et ka liigeste parema liikuvuse ning parema ajutegevuse võtmeks on omega 3 rasvhapped. Kõnealuseid rasvhappeid on kolme erinevat tüüpi: EPA ja DHA, mida leiab rasvases kalas nagu lõhe ja makrell, ning ALA, mida leiab köögiviljaõlis ja kreeka pähklis. Ideaalis tuleks süüa 3-4 portsjonit metsikult kasvanud jaheda mere kala, aga vaevalt keegi niimoodi toituda suudab.

Soovitus: võta 2 grammi kõrgekvaliteetset kalaõli toidulisandit, valdavalt müüakse neid kapslitena.

 

Allikas: newsmaxhealth.com